onsdag 28. oktober 2015



Her er en av oppgavene jeg har jobbet med i grafisk design i løpet av 2015.


Gavepapir:

Vi skulle designe et mønster for å lage vårt eget gavepapir, som så skulle skrives ut, og bli tatt bilde av etter vi hadde pakket inn en gave. Jeg ville lage et mønster som kunne passe til gave og interiørbutikker, og som var feminint. Tenkte på typiske venninnegaver.



Her har jeg satt opp mønsteret med rectangle tool, og ellipse tool, og har bygget det opp med flere lag over hverandre. Jeg ville ha en åpen buet form i kantene, så har da fjernet noe av sirkelen, og lagt den øverst. På hjertet har jeg brukt twirl tool på noen linjer jeg tegnet med pen tool, og jobbet med det til jeg fikk en buet form som jeg likte.  Jeg kopierte så formen, og speivendte den, og satte den sammen til ønsket form.
 


Jeg laget også en til og fra lapp ut i fra et utsnitt fra mønsteret på papiret.
 
Dette var en veldig spennende oppgave siden vi også fikk se, og bruke et ferdig produkt. Har veldig lyst til å lage flere varianter med disse verktøyene. Det er mange ulike valg i programmet som gjør at man har mange muligheter til hvordan man ønsker å kopiere opp mønsteret sitt.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar