onsdag 21. oktober 2015




Oppgave i foto:

Dette er en oppgave i foto som skulle gå ut på å manipulere bilder. Vi skulle bruke tre ulike motiver, og sette de sammen på en måte som gjorde at det skull bli en helhet i bilde, selv om man ser at noe ikke stemmer.
Jeg ønsket å jobbe med ting fra land på vann, og fant en bakgrunn jeg kunne bruke for å koble sammen disse tingene. 

Jeg hadde en ferdig ide når jeg begynte å ta bildene, så ville prøve å lage effekter i de ulike motivene for å få det utrykket jeg ønsket.
Her har jeg laget ringer i vannet, for at det skal se ut som det er bevegelse fra bilen.



Siden det skulle være flere bilder satt sammen var det også viktig å tenke på lyset i de ulike bildene, og da ville jeg ha ganske likt vær de dagen jeg fotograferte. Her har jeg også satt opp ei som trekker bilen innover mot land igjen, og da har jeg også tenkt på hva hun har på seg, som en overdel som kan minne om noen som jobber i vegvesenet.

 Dette var en helt ny måte å planlegge fotografering på for meg, og jeg synes det er morsomt å kunne "leke" med en type ytrykk som krever mye planlegging, og jobbing i photoshop.

Jeg har brukt maskeringsverktøy for å klippe ut det jeg ville ha med over i hovedbilde, og lagt til skygger  og farger for at det skal se riktigere ut.
Jeg har også lagt til noen flere elementer som allerede er i bildet, og "rettet" litt på småting jeg ikke ville ha med. 
I denne type oppgave kan man holde på i evigheter, og det er helt klart noe jeg vil fortsette å utforske.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar